Заступник директора та організація навчально-виховного процесу у вечірній школі (частина 3)



      Якість внутрішньошкільного контролю забезпечується  наскрізною низкою відповідних заходів та є невід’ємною частиною оцінки якості загального управління школою. Використання контролю в тісній взаємодії з іншими функціями в загальному управлінському циклі створює необхідну базу для розробки оптимальних управлінських рішень, які забезпечують належну результативність навчально-виховного процесу. Безпосередньо контролю передує чітке, продумане планування – визначення мети, доведення її до персоніфікованих об’єктів (суб’єктів) у вигляді завдань з метою сприйняття та усвідомлення ними шляхів та засобів їх виконання, створення організаційної структури виконання поставлених завдань. Включається застосування технологій мотивації. Аналіз результатів дає змогу своєчасно встановити причинно-наслідкові зв’язки, виявити прогалини, помилки та причини, що їх породжують. За наслідками аналізу запроваджуються нові відповідні управлінські рішення з метою спрямування навчально-виховного процесу в належне русло відповідно до поставлених мети та завдань.
У школі створюється  певна система контролю, що включає мотиваційно-цільовий елемент (цілі, завдання контролю, принципи його здійснення), організаційно-технологічний елемент (планування контролю через річний план, розподіл відповідальності між адміністрацією, тематика і спрямування), діагностично-прогностичний елемент (результати, їх узагальнення та аналіз; фіксація отриманих даних у відповідних документах (довідках, наказах тощо), прогноз-план подальшої роботи).
Ця система носить модернізований характер у відповідності до традиційного управління й вибудувана згідно з підходами інноваційного управління. Є зорієнтованою на такі пріоритети:
-           узагальнення кількісних показників та перетворення їх на якісні аспекти;
-           увага до кінцевих результатів;
-           увага до методичного спрямування контролю;
-           постійна модифікація процедури здійснення контролю;
-           забезпечення випереджального характеру контролю, реалізація мотиваційної функції контролю;
-           гласність контролю, залучення всіх працівників у тій чи іншій мірі до обговорення системи внутрішньошкільного контролю (поаспектно, за напрямами, видами тощо);
-           вибір у кожному конкретному випадку найефективнішої технології контролю;
-           демократизація внутрішньошкільного контролю;
-           усвідомлення і визначення контролю як засобу регулювання та корекції в педагогічному процесі;
-           увага з боку директора школи до рівня компетентності та особистісних якостей того, хто здійснює безпосередньо контроль або координує діяльність робочої групи як тимчасовий відповідальний за результати здійсненого контролю.
Контроль  у закладі вирізняється тим, що є багатоцільовим, тобто спрямованим на перевірку різних аспектів діяльності школи-системи (навчально-виховна, методична, науково-дослідницька, експериментальна діяльність, зміцнення навчально-матеріальної бази закладу, дотримання санітарно-гігієнічних вимог та техніки безпеки тощо); багатогранним – використовуються різноманітні форми і методи контролю (фронтальний, тематичний, персональний, класно-узагальнюючий); багатоступеневим – контроль одного об’єкта різними рівнями органів управління (директор, заступники, керівники методичних об’єднань, досвідчені вчителі, члени атестаційної комісії-куратори).
          Внутрішньошкільний контроль включає в себе обов’язково й принципи диференційованого підходу. Цей підхід вимагає врахування специфічних особливостей об’єктів (суб’єктів),  індивідуальних особистісно-професійних якостей працівників. Звідси - система контролю   значною мірою зорієнтована на самоконтроль. Це значно підвищує ефективність загальної функції, робить її інноваційно пересічною з іншими функціями, закріплює демократичний підхід до контролюючої діяльності на рівні свідомості її об’єктів (суб’єктів) -  суб’єктів  (об’єктів).
         Адміністрація закладу здійснює контроль за виконанням законодавчих, урядових, нормативних документів у галузі освіти. Система контролю на поточний навчальний рік включає такі форми: персональний, класно-узагальнюючий, предметно-узагальнюючий. Використовуються різноманітні методи та форми контролю: вивчення шкільної документації, спостереження, усний та письмовий контроль тощо.  
          Усі матеріали перевірок обговорюються на засіданнях педагогічних рад,  методичних об`єднань.
З метою об`єктивності оцінювання роботи вчителів, а також надання їм методичної допомоги адміністрація школи залучає до відвідування уроків, їх подальшого аналізу керівників методичних об`єднань, учителів-методистів.
 Відповідно до річного плану роботи, педагогічної ради, методичних семінарів, атестації вчителів, вивчення станів викладання предметів, навчальних досягнень учнів складається графік відвідування уроків.  
      Щодо обліку результатів контролю, то вони (довідки, службові записки, акти, протоколи тощо) зберігаються у номенклатурних справах відвідного призначення.  
        Зазвичай результати планового контролю в кінцевому варіанті мають форму аналітичної (достатньо стислої) частини відповідного до наказу за підсумками. В його розпорядницькій частині формулюються управлінські рішення щодо подальшої роботи з означеного аспекту.
         Відповідальний заступник директора реєструє кожний документ протягом навчального року, після чого вони зшиваються, скріплюються підписом та печаткою керівника та передаються до архіву.
          Запропоновані план-схеми внутрішньошкільного контролю     (додаток   )  за різними складовими навчально-виховного процесу допоможе представникам адміністрації систематизувати власну роботу, створити ефективний управлінський механізм за якістю роботи.

























                          Схема внутрішньошкільного контролю:

Контроль за станом викладання предмета
                                                          
   Мета відвідування уроків учителів (відповідно до річного плану школи, атестації вчителів )
                                                                                         
Підготовча робота:
1.Вивчення програм і календарного планування.
2.Вивчення навчально-матеріальної бази предмета.
3. Ознайомлення з результатами роботи вчителя до перевірки. 4.Складання плану-графіка перевірки.
5. Вивчення навчальної документації вчителя.
6. Індивідуальна робота з учителем.

Безпосередній контроль:
1. Відвідування уроків.
2. Відвідування позакласних заходів.
3.Перевірка якості знань учнів:
3.1. Вивчення учнівських зошитів.
3.2. Усне опитування.
3.3. Контрольні, практичні, лабораторні роботи.
3.4.Складання заліків.

Аналітико-узагальнююча робота:
1. Аналіз матеріалів перевірки.
2. Узагальнення матеріалів перевірки.
3.Розробка рекомендацій щодо викладання навчального предмета.
4. Підсумкова бесіда з учителем.
5. Корекція висновків.
6. Складання характеристики учителя.
Важливу роль у забезпеченні ефективності навчально-виховного процесу має раціональне управління. Система управління дозволяє за отриманими моніторинговими даними й за кінцевим результатом вирішити завдання вдосконалення професійної компетентності педагогічних кадрів та підвищення їхнього науково-методичного й загальнокультурного рівня.
 Необхідно систематично проводити  моніторингові дослідження якості навчально-виховної роботи, тримати  під контролем об’єктивність оцінювання рівня навчальних досягнень учнів, дотримання нормативності проведення державної підсумкової атестації.
          Наприкінці навчального року на засіданнях ШМО підводяться підсумки участі вчителів у методичній роботі, аналізуються її результати та на підставі цього визначаються напрямки організації методичної роботи на наступні навчальні роки. Результати рейтингу адміністрація використовує як засіб стимулювання професійного розвитку. Узагальнені дані відстежуються протягом п’яти років із метою об’єктивного оцінювання професійної діяльності вчителів під час атестації.

Участь вчителів у методичній  роботі (зразок)
ПІБ учителя
Участь у районних, міських, обласний
семінарах тощо
Участь у шкільних семінарах, педрадах
Участь у шкільних
педрадах
Участь у шкільних
методичних об’єднаннях
Відкриті уроки, позакласні заходи







Аналіз методичної роботи вчителя (зразок)
Навчальні роки
Якість знань учнів
Мето-дичний рейтинг учителя
Само-освіта вчителя
Результа-тивність адміністра-тивного контролю
Підсумки анкету-вання вчителів, батьків та учнів
Узагаль-нення досвіду вчителя







       У рамках предметних тижнів та відповідно до атестації вчителів проводяться  відкриті уроки, різноманітні позакласні заходи.

Схема перспективного плану проведення предметних тижнів (зразок)
Предмет
2009/2010
2010/2011
2011/2012
2012/2013
2013/2014
Хімія
Квітень




Біологія


Лютий


                 
Наукова, науково-методична робота педагогічних працівників  ґрунтується,  перш за все,  на засадах мотиваційного управління,  в  основі якого − особисті потреби вчителів у професійному вдосконаленні та творчій діяльності, у постійній неперервній самоосвіті. Сам характер такої діяльності, незалежно від її результатів, позитивно впливає на професійну компетентність вчителів, створення творчої атмосфери в колективі, на ефективне втілення прогресивних технологій.
         Особливістю її є орієнтація на впровадження в освітньому процесі саме тих педагогічних знахідок, що враховують потреби і запити як інноваційного розвитку школи в цілому, так і потреби  учнів та їхніх батьків.
 Наукова, науково-методична, дослідницька робота педагогічних працівників здійснюється за різними напрямами, у різних аспектах.  
  Впровадження педагогічних інновацій регламентується відповідною нормативною базою: Концепцією державної інноваційної політики України, науково-технічного та інноваційного розвитку України; Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про інноваційну діяльність»; Положенням «Про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності»   тощо, базується на певному усвідомленні поняття «Інновація - нововведення, цілеспрямована зміна, яка викликає перехід системи із одного стану до іншого».
       Безпосередня участь закладу в інноваційній діяльності  полягає першочергово в проведенні  педагогічних експериментів щодо тієї чи іншої інновації, яка є або вже готовим продуктом, або знаходиться на стадії розробки. Протягом вивчення шкільної методичної проблеми  утверджується певна сукупність умов, реалізація яких у соціально-педагогічному процесі забезпечує цілеспрямоване запровадження найпрогресивніших технологій різного рівня, які підлягають управлінню. Звідси - виділення, конструювання або створення нових оригінальних підходів щодо організації професійної, навчальної і виховної діяльності, підходи щодо вибору оптимальних форм і методів здійснення навчання і виховання, щодо підвищення рівня креативності педагогічних працівників тощо.
     Інноваційна діяльність здійснюється за напрямками: використання елементів інтерактивних технологій, критичного мислення, впровадження ІКТ в навчально-виховний процес.  
   Проводиться  анкетування педпрацівників  щодо нової методичної проблеми школи та визначили технологію проблемного навчання як найбільш сприятливу інноваційну технологію; розробляються  етапи реалізації на 5 років.     
   Результати роботи заслуховуються на засіданнях ШМО вчителів-предметників. Одними з вагомих складових успішного впровадження інновацій на будь-якому рівні, з управлінської позиції, є особистий приклад адміністрації (усі інновації «пропускаються через себе»). Інноваційним елементом є  рейтингова система оцінювання діяльності педагогів, що знаходиться у стадії розробки та буде винесена на обговорення  педагогічною радою.
 Інноваційна діяльність у закладі, його науково-методична  робота забезпечені постійно моніторинговим супроводом.
 Важливою формою роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів та теоретичної підготовки учителів є методичні та психолого-педагогічні семінари.   Ця форма методичної роботи є результатом зростання потреб педагогів відповідно до досягнень психолого-педагогічної науки і передового педагогічного досвіду.  
         Управлінська діяльність знаходить своє відображення в документах, за допомогою яких здійснюються різноманітні керівні функції. У систему контролю за навчально-виховною роботою входить перевірка адміністрацією школи класних журналів, зошитів учнів, календарних та поурочних планів учителів-предметників, алфавітної книги запису учнів, особових справ учнів, плани роботи класних керівників, плани роботи методичних об’єднань, завідуючої бібліотекою, практичного психолога, планів та правильного ведення  факультативних занять, книга руху учнів тощо.
         Основні документи, на підставі яких здійснюється контроль за веденням ділової документації є:
- Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів, затверджена наказом МОН України від 23.06.2000    № 240 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації в загальноосвітніх навчально-виховних закладах І-ІІІ ступенів» ;
- наказ управління освіти Харківської міської ради від 09.01.2007 № 6 «Про ведення ділової документації у закладах освіти м. Харкова».
- наказ управління освіти Харківської міської ради від 18.03.2010 № 47 «Про нові зміни в упорядкуванні роботи закладів освіти щодо обліку руху учнів та ведення алфавітної книги»;
- наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011    № 423 «Про затвердження єдиних зразків обов’язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності;
- наказ ГУОН Харківської державної адміністрації від 05.10.2011 № 526 «Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів у загальноосвітніх навчальних закладів Харківської області».
         Велике значення в управлінні навчально-виховним процесом, підвищенням його результативності має контроль адміністрації школи за веденням класних журналів. Класний журнал свідчить про систему і характер самостійних, творчих, лабораторних, практичних, фронтальних видів контрольних робіт, облік досягнень учнів за предметами, якість запису змісту пройденого на уроках навчального матеріалу, відвідування учнями навчальних занять тощо.  Адміністрація школи перевіряє класні журнали кожного місяця за таким переліком питань:
1.    Прізвище, ім’я, по-батькові вчителя, класного керівника.
2.    Виконання навчального плану: кількість уроків відповідно до навчального плану…; проведено фактично…
3.     Виконання навчальних програм: зміст, кількість проведених творчих контрольних, практичних, лабораторних робіт.
4.    Система перевірки та облік знань учнів ( виставлення балів).
5.    Своєчасність та правильність оформлення записів у журналі за вивченою темою на уроці. Зміст, характер, обсяг домашнього завдання.
6.    Відвідування учнями занять: відвідування, контроль і позначка учителя про відсутність учня, контроль з боку класного керівника.
7.    Якість знань учнів: об’єктивність досягнень учнів, відповідність балів за контрольні, тематичні, залікові роботи тощо.
8.    Загальні відомості про учнів.
9.    Культура ведення класного журналу.
10.                      Зауваження до ведення класного журналу.

На кінець І, ІІ семестру та кінець навчального року заповнюється таблиця щодо виконання практичної частини програми. Форма обліку виконання може бути такою:
Клас
Предмет
ПІБ вчителя
Повинно бути проведено відповідно до програми
Загальна кількість
Проведено фактично
11-А (очний)
Українська мова та література
ПІБ
Зошит
Тематична
Диктант
Переказ
Письмовий твір
Усний твір
Діалог
Читання мовчки
Аудіювання
Напамять
Уроки розвитку мови
Позакласне читання 


12-А (заочний)
Фізика
ПІБ
Лабораторні роботи
Тематична
Самостійна робота
Контрольна робота
Залік


Зошити учнів – надійне джерело для висновків про рівень знань, умінь і навичок про письмові роботи за предметами, їх системи, якість і характер  цих робіт, об’єм робіт, які виконують учні на уроках і дома, їх зміст, зв’язок тематики письмових робіт з життєвим досвідом учнів тощо. Систематична перевірка адміністрацією школи зошитів учнів сприяє підвищенню грамотності учнів, відповідальності вчителів за якісну і регулярну перевірку.
Після перевірки ділової документації, яку ведуть учителі-предметники та класні керівники, адміністрація школи проводить співбесіди з кожним педагогічним працівником індивідуально. Зміст питань або план бесіди можуть бути наступними:
1.    Виконання навчального плану програми, кількість уроків, проведено фактично, якщо є відставання, то за рахунок чого вони будуть ліквідовані. Виконання практичної частини програми.
2.    Облік досягнень учнів у навчанні.
3.    Робота вчителя щодо підвищення якості знань, умінь і навичок учнів. Підготовка до уроку, поурочні плани. Використання технічних засобів навчання.
4.    Позакласна робота відповідно до дисципліни навчального предмета.
5.    Підвищення педагогічної майстерності, самоосвіта, участь у колективних формах роботи, компетентність учителя щодо стану рівня інформаційно-комунікаційних технологій.
6.    Оформлення матеріалів для методкабінету, методичні розробки уроків,   дидактичного  матеріалу, тематичних та залікових робіт.
7.    Які труднощі в роботі зазнає, яка допомога потрібна.
8.    Висновки роботи, пропозиції щодо покращення роботи.
Отриманий при співбесіді матеріал використовується при підготовці відповідного питання на нарадах при директорі або педагогічній раді, на засіданні атестаційної комісії, методичних об’єднаннях.
Такі ж співбесіди проводяться з класними керівниками очних класів.
Проведена робота узагальнюється наказами по школі. Видання таких наказів планується у річному плані роботи школи.
Наприклад:
-         Про призначеного відповідальних за ведення шкільної документації.
-         Про структуру і організацію методичної роботи з педагогічними кадрами.
-   Про результати перевірки стану викладання предметів і рівня навчальних досягнень учнів 10-х очних класів.
-         Про результати перевірки виконання Інструкції з ведення документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.
-         Про результати вивчення стану викладання та навчальних досягнень учнів з біології.
-         Про висновки контролю якості використання варіативної складової навчального плану.
-         Про підсумки предметно-тематичного контролю за навчальний рік.
-         Про виконання програм і навчальних предметів.
-         Про стан виконання практичної частини програм предметів природничого циклу.
Атестація, підвищення кваліфікації педагогічних працівників:
          Адміністрація навчального закладу проводить певну роботу щодо   атестації педагогічних працівників відповідно до Закону України «Про освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
Атестація  проходить в установлені терміни, згідно з перспективним плануванням. Планування відбувається як у перспективі, так і на кожний навчальний рік. Забезпечується безконфліктність проведення атестації. 
З одного боку, атестація включена в систему управлінської діяльності, з іншого – в систему методичної роботи школи, спрацьовуючи на підвищення кваліфікаційного складу педагогічного колективу, на якість його загальної професійної компетентності. Базується на принципах прозорості, компетентності, демократизму, заданих Положенням про атестацію педагогічних кадрів в Україні.
          Атестація проходить шляхом поетапного виконання запланованого: вивчення системи роботи педагогічних працівників через відвідування уроків та позакласних заходів, у тому числі – відкритих; через аналіз матеріалів  шкільного контролю, з’ясування рівня виконавчої та трудової дисципліни вчителів протягом атестаційного періоду; через ознайомлення з персональними наробками педагогів;  через проведення тестування на методологічну та комп’ютерну грамотність, на володіння державною мовою; через вивчення результатів діяльності вчителів в аспекті   самоосвітньої діяльності тощо.
 У період атестації традиційними протягом останніх п’яти років залишаються індивідуальні зустрічі-співбесіди голови комісії (директора) з учителями, що підлягають атестації, з метою їх стимулювання до максимального самовираження, творчої самореалізації. Необхідно здійснювати обов’язково моніторинг професійної діяльності кожного педагога шляхом письмового опитування колег, батьків, учнів. 
          За наслідками атестації   визначають, чи відповідає педпрацівник займаній посаді.



Необхідні документи та терміни виконання
 Перспективний та річний плани атестації з датами на кожного вчителя. Щороку до перспективного плану атестації вносяться необхідні зміни та доповнення. 
 Перспективний та річний плани проходження курсів підвищення кваліфікації вчителів. Необхідно діагностувати потребу у формах курсів та формувати заявки на її основі. Проводити звіти про проходження курсів з обговоренням їх на нарадах, педрадах, ШМО.
       Курси підвищення кваліфікації вчителів – це шлях підвищення професіоналізму вчителів, зростання їх професійної майстерності. Системний підхід до підвищення кваліфікації вчителів у школі має на меті удосконалювання всіх елементів системи методичної роботи: і задач, і змісту, і організаційних форм, і умов. 
       Підвищення кваліфікації педагогічних працівників у цілому відповідає нормативним вимогам: проводиться один раз на п`ять років, попередньо до атестації педагогічного працівника. У міжкурсовий період педагогічні працівники беруть участь у роботі методичних об`єднань, науково-практичних семінарах різного рівня, працюють над індивідуальною та шкільною методичними темами.
      У школі розробляється перспективний план проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації строком на 5 років, план-графік на семестр. Після проходження курсів підвищення кваліфікації вчителі звітують про їх проходження.  
 До 20.09 видається наказ по школі про створення атестаційної комісії.
Затверджується план  та графік роботи атестаційної комісії.
Оновлення картотеки на новий навчальний рік.
Організація та контроль індивідуальної самоосвітньої роботи педагогів за допомогою бесід, анкетування, вивчення документації:
робота над індивідуальною психолого-педагогічною проблемою;
робота з вивчення передового педагогічного досвіду, інноваційних технологій.
Засідання атестаційної комісії (протокол № 1 до 10.10. про розподіл обов’язків між членами атестаційної комісії; підписують усі присутні члени атестаційної комісії; нумерація ведеться з першого засідання).
 До 10.10 подаються списки педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації із за значенням строків проходження курсів підвищення кваліфікації та прийом заяв педпрацівників про позачергову атестацію, про перенесення строку атестації, подання керівника або педагогічної ради закладу  про присвоєння працівнику кваліфікаційної категорії, педагогічного звання та у разі зниження ним рівня професійної діяльності.
 До 20.10 затверджуються списки педагогічних працівників, які  атестуються, та  графік роботи  атестаційної комісії  (ознайомлення під підпис), а також  приймається рішення щодо перенесення строку чергової атестації  (протокол № 2).
 Складається графік відкритих уроків та виховних заходів вчителів, які атестуються.
Затверджується план індивідуальної роботи учителя директором та за погодженням  з ПК.
Видання наказу про атестацію вчителів.
Проведення діагностування та тестування вчителів.
Відвідування уроків та позакласних заходів учителів, які підтверджують категорію, у І семестрі.
Відвідування уроків та позакласних заходів учителів, які підвищують категорію, у ІІ семестрі.
Оформлення протоколів відкритих уроків педпрацівників, які атестуються.
Надання методичної допомоги і підтримки вчителям.
Систематизація даних щодо проходження вчителями атестації, підготовка характеристик.
До 01.03.  підготовка та розгляд попередньої  кваліфікаційної характеристики  на засіданні атестаційної комісії (протокол № 3).
Характеристика повинна містити оцінку виконання педагогічним працівником посадових обов’язків, відомості про його професійну підготовку, творчі та організаторські здібності, ініціативність, компетентність, організованість, морально-психологічні якості, дані про участь у роботі методичних об’єднань, інформацію про виконання рекомендацій, наданих попередньою атестаційною комісією, тощо.
Протягом атестаційного періоду оформляється  індивідуальна картка професійного зростання.
         До 15.03. завершення вивчення роботи вчителів, обговорення остаточних кваліфікаційних характеристик, оформлення атестаційних листів   
 (протокол № 4).
За 10 днів до проведення атестації ознайомлення вчителів з характеристикою,  атестаційними листами під підпис.
         До 01.04  провести підсумкове засідання атестаційної комісії
(протокол № 5).
         Видання наказу про підсумки атестації.
         Планування проведення атестації на наступний рік.
         Складання протоколу оцінювання системи і досвіду роботи учителя.
         Подання заявки на проходження  курсів підвищення кваліфікації вчителів на наступний календарний рік.
         Перевірка звітів  учителів.

11. Виховна робота:
         11.1. Створення оперативної групи та плану роботи на рік (протоколи).
         11.2. Робота з учнями, які знаходяться на обліку (внутрішньошкільний, ВКМСД, ССД):
-  список;
-  наказ щодо закріплення громадського вихователя;
-  картка підлітка на кожного;
-  картка контролю за підлітком (бесіди наставника та адміністрації);
-  характеристика на кожного;
-      акти обстеження житла на кожного (2 рази на рік) ;
- статистичний звіт;
- аналітичний звіт;
- плани індивідуальної роботи наставників;
- заслуховування учнів та наставників на засіданні опергрупи.
11.3. Робота з сімями, які знаходяться на обліку ССД:
- список;
- акти обстеження житла  на кожну сімю (2 рази на рік);
- книга реєстрації бесід з батьками .
11.4. Робота щодо пільгового контингенту:
11.4.1.  Відомості:
- про дітей-сиріт на 15.09;
- про дітей, позбавлених батьківського піклування;
- про дітей з  малозабезпечених сімей;
- про дітей з багатодітних сімей;
- про дітей військовослужбовців, працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків, про дітей, батьки яких були шахтарями, журналістами і загинули;
- про дітей-інвалідів;
- про дітей з сімей, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;
- про дітей-напівсиріт;
- про дітей одиноких матерів;
- про дітей, які знаходяться під опікою без позбавлення батьківських прав.
11.4.2.  Перелік документів особових справ дітей пільгового контингенту:
- копії документів, що свідчать про відсутність батьківського піклування,
- рішення про встановлення опіки, акти обстеження (2 рази на рік),
- копія свідоцтва про народження,
 - опис майна дитини, довідки про стан здоровя підопічного та опікуна,
- довідка про місце проживання опікуна,
- документ про закріплення за дитиною житлової площі,
- документи про призначення опіки над житлом і майном дитини,
- звіти опікуна за рік;
         Надання матеріальної допомоги (копії всі завірені директором школи):
-    заява опікуна за формою;
-    копія рішення виконкому на призначення опіки;
- копія свідоцтва про народження дитини;
- копії ідентифікаційного коду дитини та опікуна;
- копія паспорту опікуна, або дитини,якщо їй виповнилось 16 років і вона самостійно буде отримувати допомогу;
- заява опікуна на допомогу;
- якщо дитина проживає в іншому районі, рішення про опіку надавалося не в   своєму районі, треба подати довідку про те, що у районі, де стоїть дитина на обліку як сирота, матеріальну допомогу не отримувала;
- наказ та витяг з протоколу педради про надання матеріальної допомоги буде подаватися школою за телефонограмою після підрахування кількості дітей, які потребують матеріальної допомоги в районі.
         Придбання одягу(копії завірені директором):
- інформація щодо придбання одягу та взуття для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, за рахунок загального обов’язкового навчання;
- заява опікуна (вказати ПІБ опікуна повністю, домашній телефон; опікун просить надати допомогу у придбанні одягу та взуття, вказати розмір одягу, взуття; директор завіряє заяву) або заява про відмову (вказати причину відмови);
- копія свідоцтва про народження дитини;
- копія ідентифікаційного номеру дитини;
- документи, що підтверджують статус дитини (рішення про призначення опіки; рішення суду про ПБП);
- наказ по школі(на виконання ст.4 Закону України “Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”);
- витяг з протоколу ради школи;
- акт обстеження матеріально-побутових за формою (підстава:заява опікуна, у звязку з чим проводиться обстеження:забезпечення одягом, взуттям, висновок: потребує забезпечення….за рахунок фонду загального обвязкового навчання).
      11.5. Наказ про призначення громадського інспектора з охорони дитинства.
      11.6. Моніторинг ВШО.
      11.7. Звіт щодо соціального захисту дітей пільгових категорій.
      11.8.  Інформація щодо працевлаштування випускників з числа дітей-сиріт.
     11.9.  Заходи до всіх програм щодо виховної роботи (програми повинні бути всі).
     11.10.  Відвідування учнями навчальних занять (рейд “Урок”)
     11.11. Стан дитячого травматизму – одне із ключових питань, що знаходиться на постійному контролі адміністрації закладу,  про що свідчить виділення під нього навіть окремого підрозділу в річному плані, ретельний аналіз стану у відповідних наказах по школі. Усі нормативні документи з питань попередження всіх видів дитячого травматизму повинні бути в наявності.
Також повинна розроблятися тематика бесід класних керівників із учнями з питань попередження травматизму, проводитися індивідуальні заняття з відсутніми учнями.
         На початок та кінець навчального року щорічно видаються накази про попередження дитячого травматизму, визначаються завдання на поточний рік. Ці питання висвітлюються на засіданнях педагогічної ради. Видається наказ про призначення відповідального адміністратора за роботу із запобігання всім видам дитячого травматизму.
          Згідно з планами виховної роботи, узгодженими із загальним планом по школі, класними керівниками протягом навчального року проводяться бесіди з профілактики нещасних випадків з учнями, у тому числі – в аспекті попередження травматизму: ознайомлення з правилами дорожнього руху, правилами поведінки на воді, правилами користування газовими та електроприладами, правилами поведінки при знаходженні вибухонебезпечних предметів тощо. Означені бесіди, які завжди носять евристичний характер, знаходять  відображення на відповідних сторінках класних журналів. У приміщенні школи розміщують необхідну наочність з профілактики дитячого травматизму, необхідну агітацію з безпеки життєдіяльності, у доступному для учасників навчально-виховного процесу місці вивішуються стенди «Вивчення правил дорожнього руху», «Цивільна оборона», «Що робити при пожежі», «Правила газової безпеки тощо.
         Роз’яснювальна робота щодо профілактики дитячого травматизму проводиться і з батьками учнів (або особами, що їх замінюють) на батьківських зборах.
Посилена увага приділяється в закладі питанню дитячого травмування під час навчально-виховного процесу. Вона є предметом постійного обговорення на інструктивних нарадах з педагогами як з боку відповідального заступника директора, так і з боку керівника установи.
 На початку навчального року з усіма учнями школи класними керівниками проводяться вступні інструктажі з безпеки життєдіяльності, протягом року - тематичні бесіди щодо запобігання всім видам дитячого травматизму та бесіди на тему «Я обираю здоровий спосіб життя»,  які фіксуються у класних журналах. Із учнями, які були відсутні в день проведення бесід,  проводяться індивідуальні бесіди.  Протягом року проводяться інструктажі перед зимовими та літніми канікулами.   
       У школі систематично аналізується стан роботи щодо організації профілактики всіх видів дитячого травматизму, до відповідних органів подаються звіти про виконану роботу та її узагальнення. Питання розглядаються на  засіданнях педагогічної ради та на  батьківських зборах.
      Правила з техніки безпеки повинні бути розміщені в усіх навчальних кабінетах.

12. Екстернат випускних класів:
Учні, які з поважних причин (хвороба, робота,  перебування за кордоном  тощо) не можуть навчатися разом із усіма, бо вечірня і навіть заочна форми навчання передбачають заняття за розкладом, мають змогу навчатися за екстернатною формою.
         Екстернат розвиває в учнях відповідальність, самостійність, здатність до самоконтролю.

Алгоритм:
         1. Заява громадянина, оригінали і копії документів про освіту, копії паспорта або свідоцтва про народження,результати флюорографічного обстеження.
         2. Подання до УОА з проханням дозволити пройти атестацію екстернатом. Список учнів-екстернів. ( 01 березня до УОА)
         3. Наказ УОА  про дозвіл на проходження атестації екстерном.
         4. Наказ по школі про зарахування.
5. Занести дані до алфавітної книги, оформити особові справи, класний журнал.
6. Провести установочні збори.
7. Затвердження директором графіка проведення консультацій.
8. Погодити  з УОА та затвердити наказом директора склад атестаційних комісій для річного оцінювання.
         9. Погодити з УОА та затвердити директором завдання з предметів для проведення річного оцінювання.
         10. Погодити з УОА та затвердити директором графік проведення річного оцінювання. Річне оцінювання у письмовій формі провести до 30 травня. Роботи зберігаються протягом року.
11. Перелік предметів визначається наказом УОДГП.
12. Результати річного оцінювання вносяться в протоколи з позначкою у правому верхньому куті «Екстернат», до класного журналу.
13. Після річного оцінювання проводиться засідання педради про допуск учнів-екстернів до ДПА.
14. Дане рішення затверджується наказом по школі.
15.  До УОА у 2 примірниках надати списки екстернів, які допущені до ДПА.
 16. Розклад ДПА погоджується УОА, затверджується директором.
17.  Результати ДПА вносяться у протоколи та класний журнал.
         18. Рішення про випуск учнів і отримання відповідних документів приймається на засіданні педради і затверджується наказом по школі.
19. Екстернам, які пройшли річне оцінювання і мають відповідні оцінки, але не пройшли атестацію, видається табель з річними оцінками, що дає право пройти атестацію у наступному навчальному році.
20. Екстерни, які опанували навчальний матеріал, визначений на високому рівні, можуть тільки нагороджуватись похвальними листами або грамотами.
         21. До УОА у 2 примірниках подати списки учнів-ексетрнів, які отримали відповідні документи про освіту.
         22. У алфавітній книзі і класному журналі робляться відповідні записи.

13. Працевлаштування (таблиця,  списки подаються відповідно до наказу Департаменту освіти Харківської міської ради від 10.04.2012 № 79).

14. Піклувальна рада.
  За рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада чи батьківський комітет. Перелік необхідних документів:
- Положення про піклувальну раду (якщо вона створена);
- книга протоколів ради школи (чи піклувальної ради, батьківського комітету);
- звіт про отримані та витрачені батьківські кошти у розрізі кожного місяця (за заявами членів класних батьківських комітетів);
- акти про витрачені батьківські кошти, підписані тільки членами ради школи (батьківського комітету, піклувальної ради);
- акти на виконанні роботи (наприклад: придбано вимикачі – складається акт, де їх встановлено, ким). Акт підписується комісію та виконавцем робіт, затверджується керівником;
- заступник директора з господарської роботи щоквартально звітує про виконані роботи перед батьками на батьківських зборах;
- засідання ради (піклувальної, батьківського комітету) відбувається щоквартально, на якому звітується про отримані та витрачені батьківські кошти (сума затверджується членами ради);
- внесення відповідного запису в книгу протоколів ради школи (батьківського комітету, піклувальної ради);
- ознайомлення батьків на батьківських зборах (2 рази на семестр) з актами про отримані та витрачені батьківські кошти;
- усі придбані та отримані як благодійна допомога товарно-матеріальні цінності повинні бути оприбутковані: голова ради школи (батьківського комітету, піклувальної ради) надає заяву на ім’я керівника закладу з проханням прийняти благодійну допомогу для зміцнення матеріально-технічної, навчально-методичної бази);
- складається акт комісією, створеною наказом по школі про отримання благодійної допомоги в двох екземплярах, один із яких залишається в закладі, а інший передається в ЦБ для оприбуткування.

 15. Матеріали щодо ЦЗ:
- акт перевірки;
- наказ «Про підсумки підготовки з цивільної оборони у 20_ році та завдання на 20_  рік» з додатками;
- наказ «Про організацію цивільної оборони у закладі», яким визначено кількість формувань, призначено штаб ЦО тощо;
- перелік навчальних груп і керівників занять з ЦО;
- план підготовки ЦО («Планування та облік підготовки з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій на обєктах виробничого та соціального призначення»);
- розклади занять з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій для кожної групи;
- журнал обліку занять на кожну групу;
- журнал обліку підготовки керівного і командно-начальницького складу ЦО на курсах цивільної оборони та в навчальних закладах підвищення кваліфікації;
план удосконалення навчально-матеріальної бази з ЦО.




















Опорні таблиці і схеми
                                                                                                           Додаток 1

Моніторинг навчальних досягнень учнів та учнів-екстернів

Заходи
Термін
Відмітка про виконання
1. Дослідження рівня якості знань учнів
І семестр

ІІ семестр

2. Моніторинг якості та успішності навчання по класах та паралелях за рік
Протягом року

3. Складання порівняльних діаграм контрольно-аналітичної діяльності
Протягом року

4. Планування корекційної роботи з окремими учнями
І семестр

ІІ семестр

5. Моніторинг   навчальних досягнень учнів  за  предметами
ІІ семестр

Середній бал атестатів
ІІ семестр

                                                                                                            Додаток 2

НАРАДИ ПРИ ЗАСТУПНИКУ ДИРЕКТОРА

Термін
Зміст
Х
1.Про результати перевірки класних журналів.
2.Про підсумки діагностичних контрольних робіт.
ХІ
1.Про результати перевірки зошитів з української мови, літератури та  математики.
2.Про відвідування учнями занять.
ХІІ
1.Про результати перевірки класних журналів.
2.Про складання учнями  заліків.
ІІІ
1.Про результати перевірки класних журналів.
2.Про складання учнями  заліків
ІV
1.Про результати підсумкового повторення та підготовки до ДПА
2.Співбесіда з молодими та новими вчителями за підсумками роботи за рік.
V
1.Про результати ДПА
2.Про результати перевірки класних журналів.
                                                 Додаток 3

МОНІТОРИНГ ДІЯЛЬНОСТІ АДМІНІСТРАЦІЇ


Тема, над якою працює заклад

Контроль
1.Персональний
2.Предметно-узагальнюючий
3.Фронтальний
4.Оперативний



Анкетування
1.Учні
2.Учителі


Планування
Концепція розвитку школи
Перспективний план роботи школи
Річний план роботи школи
Плани роботи ШМО
План роботи практичного психолога
Плани роботи класних керівників
План роботи школи молодих вчителів
Плани творчих груп











Упровадження планів
Педагогічні ради.
Семінари
Конференції
«Круглі столи»
Робота ШМО
Предметні тижні
Відкриті уроки
Самоосвіта
Міжатестаційні звіти
Творчі роботи вчителів
Поширення педагогічного досвіду
Публікації в періодичних виданнях

Аналіз
Огляд навчально-матеріальної бази
Атестація
Звіти класних керівників
Моніторинг навчальних досягнень учнів
Накази про стан викладання предметів
Наказ про підсумки методичної роботи
Наказ про підсумки виховної роботи
Аналіз роботи школи за рік

Коригування
Наради при директорі
Оперативні наради
Інформаційно-інструктивні наради
Індивідуальні бесіди з учителями
ШМО, творчі групи
Планування індивідуальної роботи





























                                                                                        Додаток 4
СТРУКТУРА НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ХВШ
Індивідуальна робота з учнями
Координаційний центр
Директор, заступник директора з НВР, методист

Громадська організація


Робота над формуванням класних колективів
Бібліотека


Робота з батьками
Позашкільні установи
 МО гуманітарного циклу

МО природничо-математичного циклу

МО класних керівників




Річний план роботи

Педради

Педагогічні семінари
Атестація
Методичні тижні
Наради при директорі
Вивчення і впровадження ППД
Робота з молодими вчителями









Підготовка методичних розробок

Курсова перепідготовка
Відкриті уроки
Відкриті позакласні заходи та навчальні екскурсії
Самоосвіта
Творчі звіти






Виставка педмайстерності


                                                                                                                                                         Додаток 5

План-схема здійснення внутрішньо шкільного контролю у ХВШ
протягом 20_/20_ навчального року

№ з/п
Питання, які підлягають контролю
Місяці проведення
Вихід
Відмітка про
виконання
08
09
10
11
12
01
02
03
04
05
06
1.      
Забезпечення організованого початку навчального року
+
+









Накази, статзвіти, розклади, графіки, плани ШМО, бібліотеки, практичного психолога

2.      
Свято «Першого Дзвоника»

+









Сценарій

3.      
Адаптація учнів 10-х класів до навчання

+
+








Довідка, наказ

4.      
Ведення шкільної документації

+
+

+



+


Накази

5.      
Календарне планування, плани виховної роботи

+



+





Довідки, нарада при директорі

6.      
Стан виконання навчальних програм




+



+
+

Накази

7.      
Стан викладання предметів











Довідки, накази

8.      
Навчальні досягнення учнів з математики 12-класах




+






Довідка, наказ

9.      
Навчальні досягнення учнів з української мови 12-класах







+



Довідка, наказ

10.           
Стан роботи з профілактики правопорушень, злочинності

+


+


+


+
Звіти, наказ, план опергрупи

11.           
Стан роботи з учнями пільгової категорії

+


+


+


+
Звіти, наказ

12.           
Соціальний захист учнів. Матеріальна допомога











Протокол ради школи, наказ

13.           
Стан роботи з профілактики дитячого травматизму

+


+


+


+
Накази, звіти

14.           
Міжатестаційний період та атестація педпрацівників


+
+
+
+
+
+



Наказ, протоколи АК

15.           
Робота з організації навчальної практики та екскурсій

+








+
Наказ, графік

16.           
Контроль за відвідуванням учнями навчальних занять

+


+



+
+

Журнал відвідування, наказ,
 нарада при директорі

17.           
Шкільні методичні обєднання

+

+


+

+


Наказ, плани, протоколи засідань

18.           
Забезпечення учнів підручниками

+







+

Звіт, нарада при директорі, ШМО класних керівників

19.           
Позакласна виховна робота

+






+


Плани, наказ

20.           
Робота бібліотеки, практичного психолога

+







+

Звіти, нарада при директорі

21.           
Охорона праці та безпека життєдіяльності
+
+
+

+
+

+

+

Накази, інструктажі

22.           
Свято «Останнього дзвоника»








+


Сценарій, наказ

23.           
Складання робочого навчального плану
+








+
+
План, протоколи ради школи, педради

24.           
Звітування директора










+
Виступ, протокол

25.           
Складання річного плану роботи школи
+








+
+
План, протоколи ради школи, педради

26.           
Організація ЦЗ(ЦО)




+
+

+



Плани, накази

27.           
Організація екстернату


+








Накази, графіки

28.          
Моніторинг ДПА









+

Звіти


Комментариев нет:

Отправить комментарий