Дидактичні матеріали до заліків з української мови та літератури для 10 класу ( заочна форма навчання) вечірньої школи




Дидактичні матеріали до заліків з  української мови та літератури для 10 класу  ( заочна форма навчання)  вечірньої школи
Фесенко Н.М., учитель української мови та літератури

         Мета і завдання навчання української мови та літератури є спільними для вечірньої(змінної) і масової середньої загальноосвітньої школи. Специфічним, однак, є те, що у вечірню школу учні приходять часто після тривалої перерви у навчанні, з різним рівнем знань і практичних навичок з предметів. І тому необхідна спеціальна робота для вирівнювання знань, умінь і навичок учнів, особливо в класах із заочною формою навчання.
Основними формами організації навчально-виховної роботи у класах із заочною формою навчання є групові консультації, факультативи та заліки.   
Заліки складаються всіма учнями заочних класів. Кількість заліків із предметів визначається Робочим навчальним планом школи.
Заліки є комбінованими, тобто містять запитання для усної відповіді й письмові завдання. Форми їх проведення визначаються вчителем.  До складання заліків допускаються учні, які виконали всі передбачені навчальними програмами обов’язкові  контрольні роботи з  навчального предмета. Результати виконання цих робіт враховуються при виведенні загального балу за залік.
Тому систему залікової роботи зведено в алгоритм, з яким учитель ознайомлює   кожного учня  на початку вивчення теми (тем), винесених на залік.
Пропоную дидактичні матеріали до заліків з української мови та літератури для 10 класу.
Відповідно до Робочого навчального плану кількість заліків  з української мови – 1, з української літератури – 3.


Українська мова
Підручник:
Заболотний О.В. Українська мова. 10 клас. Рівень стандарту: підручник/ Заболотний О.В., Заболотний В.В.  – К.: Генеза. – 2010. – 224 с.


Залік № 1
№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Основні вимоги  до знань, умінь учнів
Завдання
Тема 1. Культура мовлення і спілкування
1.
Поняття культури мовлення і спілкування. Контактне й дискантне спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування.
Розуміти сутність спілкування як важливої форми взаємодії людей, розрізняти його види.
Знати особливості усного й писемного мовлення, монологічного й діалогічного, контактного й дискантного.
Оперувати відомостями про мовлення і спілкування, зокрема професійне.
Використовувати вербальні й невербальні засоби спілкування в різних видах мовленнєвої діяльності.
Дотримуватися норм культури мовлення.
Дотримуватися норм українського мовленнєвого етикету.
 1-4
Виконати вправи №№ 11, 12,17, 22, 23, 33, 39, 41, 47, 49, 52
2.
Мовленнєва діяльність, її види. Вимоги до культури мовлення (змістовність, логічна послідовність, виразність, точність, доречність, правильність).
3.
Етичні норми мовленнєвої культури. Етика професійного спілкування.
Тема 2. Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей з орфоепії, фонетики, будови слова, словотвору
5.
Додержання норм літературної мови. Основні норми української літературної вимови.
Знати рівні мовної системи.
Визначати в тексті стилістичні функції звуків мови, значущих частин слова, слів; використовувати засоби милозвучності.
Володіти нормами української літературної вимови, орфографічними нормами, стилістичними засобами фонетики.
Користуватися орфоепічними словниками.
Визначати способи творення слів, стилістичні засоби словотвору.
 5
Виконати вправи №№ 59, 63, 65, 66, 71,72

6.
Складні випадки правопису ненаголошених голосних, м’якого знака, апострофа. Стилістичні засоби фонетики.
 6-7
Виконати вправи №№ 78, 82, 84, 92, 106, 112
7.
Творення слів. Абревіатури в науковому стилі. Стилістичні засоби словотвору.
Вивчити
 8-9
Виконати вправи №№
118, 121, 131, 135, 137

Запитання і завдання для самоперевірки
1.             Що таке мовна норма?
2.            Які види норм розрізняють у сучасній українській літературній мові?
3.            Що таке спілкування? Визначте особливості усного й писемного спілкування.
4.            Назвіть вербальні й невербальні засоби спілкування.
5.            Розкрийте поняття «культура мовлення».
6.            Що таке логічність мовлення? Що спільного в логічності й точності мовлення?
7.            Від чого залежить доречність мовлення?
8.            Які основні норми вимови голосних звуків?
9.            Які основні норми вимови приголосних звуків?
10.       Назвіть основні правила написання ненаголошених голосних.
11.       Розкажіть про роль апострофа.
12.       Коли пишемо м’який знак? Які засоби милозвучності притаманні українській мові?
13.       Які є морфеми в українській мові? Що між ними спільного й відмінного?
14.       Охарактеризуйте основні способи словотворення.

Зразок контрольної роботи до заліку
У завданнях 1 – 6 із чотирьох варіантів відповідей  оберіть одну правильну (6 балів)
1.     Рівні мовної системи записані в рядку
А аудіювання, говоріння, читання, письмо;
Б звук, морфема, слово, речення;
В орфографія, пунктуація, орфоепія, словотвір;
Г фонетичний, морфемний, лексичний, синтаксичний.
2.     Мовленнєвий етикет – це
А сукупність речень, об’єднаних у тематичну цілісність за правилами певної мовної системи;
Б правила мовленнєвої поведінки, прийняті колективом мовців;
В обмін інформацією, передача її однією людиною іншій;
Г правила вживання слів.
3.     Потребує редагування речення
А Щиро Вам дякую, Петре Івановичу!
Б Доброго ранку, Світлано!
В «Я вибачаюся», - тихо промовив Назар.
Г Будьте ласкаві, передайте квиток.
4.     Уподібнюються під час вимови приголосні в усіх словах рядка
А подорож, (на) стежинці, просьба;
Б ящірка, казка, співачці;
В насіння, стіжки, зчистити;
Г боротьба, пісня, легко.
5.     М’який знак НЕ пишеться в усіх словах рядка
А нян..чин, Уман..щина, порт..єра;
Б мен..ший, міл..ярд, ойкан..ня;
В віс..сю, ін…ший, хатин…ці;
Г кин..мо, ріж..мо, скрин...ці.
6.     У реченні І дай ще сили того дня діждати! (Д. Павличко) використано
А асонанс;
Б алітерацію;
В анафору;
Г епіфору.
У завданнях 7-8 установити відповідність (4 бали)
7.      Установіть відповідність між схемою слова і словом (один приклад є зайвим)
             Схеми   слів                                         Приклади
1                                                            А прив’язаний
2  ¬ ∩ ^                                                    Б тенісний
3  ∩                                                       В журі
4  ∩ ^                                                    Г гай
                                                                 Ґ приїзд
8.     Установіть відповідність між схемою слова і словом (одна пара слів   є зайвою)
Способи  словотворення                            Приклади
1 суфіксальний                                 А записати, надзвичайний
2 префіксальний                               Б подорожник, настільник
3 префіксально-суфіксальний         В допис, переділ
4 безафіксний                                    Г спортбаза, лісосмуга
                                                            Ґ крижина, віконний
Завдання відкритої форми (2 бали)
9.     Запишіть 4 прислів’я або приказки, які відображають норми мовленнєвої культури.
10.                      Які фонетичні засоби властиві художньому стилю? З якою метою вони використовуються?

Українська література
Підручник:
Українська література: Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарт, академічний рівень)/ Авраменко О.М., Пахаренко В.І. – К.: Грамота, 2010. – 280 с.

Залік № 1
№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Основні вимоги  до знань, умінь учнів
Завдання
Тема: Література 70-90-х років ХІХ ст. (творчість І. Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, І. Карпенка-Карого, М.Старицького)
1.
Українська література в контексті розвитку суспільства певного часу. Її вимушена історична місія, особлива роль у житті поневоленої нації. Зв’язок художнього мислення митця з провідними тенденціями доби. Українська література у світовому контексті, її особливість на загальноєвропейському тлі.
Уміти пояснити зв’язок літератури як мистецтва слова з провідними тенденціями свого часу.
Знати життєвий і творчий шлях письменників, зміст творів.
Уміти визначати жанр твору; коментувати основні проблеми; характеризувати образи-персонажі, засоби їх зображення; висловлювати власну думку щодо порушених у творі проблем, особливостей змальованих у творі персонажів.
Вивчити
с. 5-8 підручника.
2.
Складні суспільно-політичні умови розвитку. Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяльність «Громад». Періодичні видання. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Розвиток поезії, прози й драматургії.
Вивчити с.10-16 підручника
3.
Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість. «Кайдашева сім’я» - соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору. Проблематика. Утвердження цінностей національної етики засобами комічного. Колоритні людські характери.
Теорія літератури: соціально-побутова повість, повість-хроніка, поняття про реалізм, літературний характер, художній стиль. Засоби змалювання комічного.
Вивчити с.17-30 підручника.
Прочитати повість «Кайдашева сім’я».
4.
Панас Мирний. Життєвий і творчий шлях. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - перший соціально-психологічний роман в українській літературі. Широта представлення народного життя. Еволюція Нечипора Варениченка: від правдошукача до розбійника. Жіночі образи, утвердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.
Теорія літератури: соціально-психологічний роман.
Вивчити с.33-47 підручника.
 Прочитати роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
5.
І. Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя. Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі.
Теорія літератури: «театр корифеїв», жанри драматичного твору.
Вивчити
с. 50-65 підручника.
Прочитати комедію «Мартин Боруля».
6.
М. Старицький. Життя і творчість. Пригодницький сюжет, драматизм історико-романтичної повісті «Оборона Буші». Її мілітаристичне спрямування. Багатопроблемність твору. Образи та символи твору.
Вивчити
с. 68-81 підручника.
Прочитати повість «Оборона Буші».
        
Запитання і завдання для самоперевірки
1.            Охарактеризуйте історико-культурні умови розвитку української літератури в 70-90-х роках ХІХ ст.
2.            Назвіть ознаки реалізму як провідного напряму в художній літературі 70-90-х років  ХІХ ст.
3.            До якого жанрового різновиду належить повість І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?
4.            Визначте ознаки реалізму в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».
5.            Які проблеми порушено в повісті?
6.            Чому гумор і сатиру в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» називають «сміхом крізь сльози»?
7.            Хто, на вашу думку, головний герой повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?
8.            Що спільного, а що відмінного в характерах персонажів повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?
9.            Прокоментуйте композиційні особливості роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», охарактеризовані О.Білецьким словами «будинок із багатьма прибудовами й надбудовами».
10.       Які проблеми порушено в романі?
11.       Назвіть, за допомогою яких засобів Панас Мирний та Іван Білик розкривають психологічний стан головного героя роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Чіпки?
12.        Які внутрішні чинники могли відіграти вирішальну роль у формуванні світоглядної орієнтації Чіпки Варениченка?
13.        Особливості характеру Грицька Чупруненка, Максима Ґудзя?
14.        Які риси української душі виявляються в образах Мотрі, Галі, Христі?
15.        Алегоричний біблійний афоризм «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ніби виправдовує Чіпку. Поміркуйте, яка з назв роману більш вдала – «Пропаща сила» чи «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
16.        Що ви знаєте про Театр корифеїв? Яку роль у ньому відіграв І. Карпенко-Карий?
17.        Які епізоди п’єси «Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого є комічними, а які – трагічними?
18.        Які проблеми порушено в п’єсі?
19.        Які вчинки найточніше передають сутність Мартина Борулі?
20.        Хто з персонажів П’єси сповідує традиційні селянські цінності?
21.        У чому полягала мистецька й громадянська місія М.Старицького?
22.        Що ви знаєте про Старицького-драматурга.
23.        До якого жанрового різновиду відноситься повість «Оборона Буші»?
24.        Укажіть ознаки романтичного стилю в повісті «Оборона Буші».
25.        У яких образах утілено патріотизм, самопожертву в ім’я суспільних ідеалів, високу духовність?
26.        Яку роль відіграють картини природи в повісті «Оборона Буші»?

Зразок контрольної роботи до заліку № 1

У завданнях 1 – 6 із чотирьох варіантів відповідей  оберіть одну правильну (6 балів)
1.            Після закінчення духовної академії обрав шлях учителя
А І. Карпенко-Карий;
Б І. Нечуй-Левицький;
В Панас Мирний;
Г М. Старицький.
2.            Батькове домагання підтвердити дворянський титул лягло в основу твору
А І. Карпенка-Карого;
Б І. Нечуя-Левицького;
В Панаса Мирного;
Г М. Старицького.
3.            Із 14-ти років служив у канцеляріях повітових міст Полтавщини
А І. Карпенко-Карий;
Б І. Нечуй-Левицький;
В Панас Мирний;
Г М. Старицький.
4.            Про двоїсту натуру Кайдашихи свідчить характеристика в рядку
А  …свекруха люта змія: ходить по хаті, полум’ям на мене дише, а з носа гонить дим кужелем;
Б Вона не злюбила Мелащиних батьків, і як тільки бралася за тім’я, то згадувала Западинці і свої розглядини в Балашів;
В Кайдашиха почала свариться й стала дуже лайлива та опришкувата. Вона нападала на Мелашку сливе кожного дня, точила її, як вода камінь;
Г На словах, як на цимбалах грає, а де ступить, то під нею лід мерзне.
5.            Іменами Хрущ, Хрущов, Притика наділений у романі «Хіба ревуть воли…»
А Грицько Чупруненко;
Б дід Улас;
В Іван Вареник;
Г Чіпка Варениченко.
6.            Провідною ідеєю трагікомедії «Мартин Боруля» є
А викриття індивідуалістичних рис характеру селян;
Б висміювання людей, що соромляться бути собою;
В засудження хабарництва як яскравого прояву корумпованої країни;
Г висвітлення вад тогочасної судової системи.
У завданнях 7-8 установити відповідність (4 бали)
7.                 Установіть відповідність між героєм та реплікою
    Героїня                                               Репліка
1 Кайдашиха                              А Це нечиста сила мене давила… Двадцять
2 Мотря                                         пасок з’їла в Києві, а за двадцять першою
3 Мелашка                                    такий гріх трапився.
4 баба Палажка                          Б Одривай хату од цих злиднів! Щоб там не
                                                        коштувало, одривай, а ні, я сама одірву.
                                                     В Не жаль мені ні села, ні роду, жаль мені                            
                                                        тільки чоловіка. Мабуть, він за мною
                                                        побивається…
                                                     Г Шкода мені тебе! У мене ще не було такої
                                                        Доброї та робочої наймички, як ти.
                                   Ґ Скинь її з драбини додолу, нехай собі голову
                                     скрутить, щоб знала, як лазити на наше
                                     горище.
8.   Установіть відповідність між героєм і його характеристикою
      Герой                                            Характеристика
1 Чіпка                            А …широкоплечий панище, високий, бравий, з
2 Грицько                        хорошим панським личком, з чорними гарними             
3 Максим                         усами, з карими веселими очима.
4 Лушня                          Б Не любив він ні балакати, ні співати, а любив на
                                         світі одну тільки горілку…
                                         В Купивши ґрунт, почув себе… зараз іншим…
                                            зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів
                                           горнувся, а на голоту дивився згорда.
                                          Г Одно тільки в нього неабияке – дуже палкий
                                            Погляд, бистрий, як блискавка. Ним світилася
                                           якась незвичайна сміливість і духова міць разом з
                                           якоюсь хижою тугою.
                                         Ґ Палкий, як порох, сміливий, як голодний вовк, -    
                                            він усіх побивав, над усіма верховодив.
Завдання відкритої форми (2 бали)
9.      Яка приказка чи прислів’я найбільше підходить як епіграф до повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»? Обґрунтуйте свій вибір.
10.      У чому полягає відмінність між комедією й трагікомедією? Проілюструйте свої відповіді прикладами з конкретних драматичних творів.

Залік № 2
№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Основні вимоги  до знань, умінь учнів

Завдання
Тема: Література 70-90-х років ХІХ ст. (творчість І. Франка, Б.Грінченка)
1.
 Іван Франко. Письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Основні книжки й праці. Франко-перекладач. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної самосвідомості. Франко і світова література. Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про композицію збірки. «Сікстинська мадонна», «Гімн» («Замість пролога»). Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Безмежнеє поле…», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми у творчості І.Франка. Філософська і громадянська поезія: «Легенда про вічне життя», «Декадент», «Розвивайся ти, високий дубе…». Поема «Мойсей». Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми – заповіт українському народові. Проза І.Франка. Новела «Сойчине крило» - жіноча доля в новітній інтерпретації. Роль І.Франка в розвитку драматургії і театру.
Теорія літератури: філософська поезія, віршові розміри (повторення), терцини, гімн, сонет.
Уміти пояснити зв’язок літератури як мистецтва слова з провідними тенденціями свого часу.
Знати життєвий і творчий шлях письменників, зміст творів.
Уміти визначати жанр твору; коментувати основні проблеми; характеризувати образи-персонажі, засоби їх зображення; висловлювати власну думку щодо порушених у творі проблем, особливостей змальованих у творі персонажів.
Уміти аналізувати поезії, визначати літературні й фольклорні начала, пояснювати образи-символи.
Вивчити
с. 101-142 підручника.
Вивчити напам’ять дві поезії (на вибір).
Прочитати поему «Мойсей», новелу «Сойчине крило».
2.
 Борис Грінченко. Життя й різножанрова творчість. Багатогранність діяльності. Укладач «Словника української мови», організатор і голова товариства «Просвіта». Тематика поетичних творів. Грінченко-перекладач. Майстер малої прози. Оповідання «Каторжна». Психологізм твору.
Вивчити с.84-92 підручника.
Прочитати оповідання «Каторжна».




Запитання і завдання для самоперевірки
1.       Чому І.Франко назвав поезії одного з циклів збірки «З вершин і низин» «веснянками»?
2.       Чому жанр збірки поезій «Зів’яле листя» І.Франко визначив як «ліричну драму»?
3.       У яких творах І.Франка явно помітна реалістична манера письма, а яких – модерна?
4.       Як ви розумієте слова І.Франка «Я єсть мужик, пролог, не епілог…»?
5.       Які ідеї, розкриті в поемі «Мойсей», залишаються актуальними й для нашого часу чи стають актуальнішими, аніж на початку ХХ ст.? Чому?
6.       У чому полягає гуманізм новели І.Франка «Сойчине крило»?
7.       Аргументуйте конкретними прикладами тезу «Проза Івана Франка – широка панорама тогочасної галицької дійсності».
8.       Як ви розумієте слова М.Чернявського, сказані про Б.Грінченка: «Він більше працював, аніж жив»?
9.       Історія підготовки й видання «Словника української мови».
10.   За якими ознаками літературознавці називають оповідання Б.Грінченка «Каторжна» психологічним?
11.   Доберіть заголовок до кожної з трьох частин оповідання «Каторжна».

Залік № 3
№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Основні вимоги  до знань, умінь учнів
Завдання
Тема: Українська література наприкінці ХІХ  - на початку ХХст.
1.
 Домінуючі особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського модернізму.
Теорія літератури: поняття про модернізм.
Мати загальне уявлення  зв’язок літератури як мистецтва слова з провідними тенденціями свого часу.
Знати життєвий і творчий шлях письменників, зміст творів.
Уміти визначати жанр твору; коментувати основні проблеми; характеризувати образи-персонажі, засоби їх зображення; висловлювати власну думку щодо порушених у творі проблем, особливостей змальованих у творі персонажів.
Вивчити
с. 94-100 підручника.
2.
 Михайло Коцюбинський. Життя і творчість письменника, гуманізм світогляду. Психологічна новела «Intermezzo».  Автобіографічна основа. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи. Поетика імпресіонізму. Повість «Тіні забутих предків».  Світ людини у зв’язку зі світом природи. Образи й символи твору.
Теорія літератури: новела, імпресіонізм.
Вивчити с.143-164 підручника.
Прочитати новелу «Intermezzo», повість «Тіні забутих предків».
3.
Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду. «Земля» - психологічне трактування вічних проблем: людини й землі, злочину та кари на українському матеріалі.  Трагічна історія родини Федорчуків. Глибокий психологізм і символізм твору.
Теорія літератури: взаємопроникнення літературних родів.
Вивчити с.165-180 підручника.
Прочитати повість «Земля».
4.
Василь Стефаник. Життя і творчість. Новаторство письменника. «Камінний хрест» - психологічне розкриття теми еміграції.  Історична основа твору. Багатозначність символічних образів.
Теорія літератури: експресіонізм.
Вивчити с.181-195 підручника.
 Прочитати новелу «Камінний хрест».
5.
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. «Contra spem spero». Громадянська лірика: «І все-таки до тебе думка лине…», «І ти колись боролась, мов Ізраїль…». Пейзажна та інтимна лірика: «Стояла я і слухала весну…», «Все-все покинуть, до тебе полинуть…», «Уста говорять: «Він навіки згинув!..»». Особливості поетичного стилю. Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету. Природа і людина у творі. Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей». Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією.
Теорія літератури: неоромантизм, драма-феєрія.
Вивчити
с. 196-219 підручника.
Напам’ять «Contra spem spero».
Прочитати драму-феєрію «Лісова пісня».


6.
М. Вороний. Життя і творчість, багатогранна діяльність. «Ідеолог» модернізації української літератури. Зміст і художні особливості поезії М.Вороного. «Іванові Франкові», «Блакитна Панна», «Інфанта».
Теорія літератури: символізм.
Знати основні віхи життя і творчості письменників; визначати провідні мотиви поезій; характеризувати тематику й проблематику творів, визначати їхні жанрові особливості; розкривати власне розуміння образів-символів.
Вивчити
с. 220-230 підручника.
Напам’ять «Блакитна Панна».
7.
Олександр Олесь. Життя і творчість, світоглядні переконання. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості. «З журбою радість обнялась…», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..», «По дорозі в Казку»
Вивчити
с. 231-241 підручника.
Напам’ять поезія (на вибір).
8.
Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Прозові і драматичні твори. Новела «Момент». Поєднання в ній реалістичного змалювання дійсності й філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо).
Теорія літератури: неореалізм.

Вивчити
с. 242-263 підручника.
Прочитати новелу «Момент».


Запитання і завдання для самоперевірки
1.       Твори яких жанрів переважають у творчості М. Коцюбинського?
2.       Які автобіографічні мотиви наявні в новелі М.Коцюбинського «Intermezzo»?
3.       Чому головних героїв повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» називають «карпатськими Ромео і Джульєттою»?
4.       У яких епізодах повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» яскраво виразне імпресіоністичне звучання?
5.       Яка тема у творчості О.Кобилянської стала новаторською?
6.       Поясніть основні образи-символи в повісті О.Кобилянської «Земля».
7.       Які ознаки детективу наявні в повісті О.Кобилянської «Земля»?
8.       Чи наклало відбиток на творчість В.Стефаника його шкільне дитинство?
9.       Який епізод новели «Камінний хрест» В.Стефаника  кульмінаційний?
10.  Що символізує хрест у новелі?
11.  Чому життя Лесі Українки називають подвигом?
12.  Назвіть провідні мотиви лірики Лесі Українки?
13.  Яку роль відіграють символи в драмі-феєрії «Лісова пісня»?
14.  За що лісова Мавка отримала дар Божий – безсмертну людську душу?
15.  Як ви розумієте слова Мавки про Лукаша, що він «не зміг своїм життям до себе дорівнятись»?
16.  Які ознаки неоромантизму властиві драмі-феєрії «Лісова пісня»?
17.  Назвіть провідні мотиви творчості М.Вороного.
18.  Визначте віршовий розмір поезій «Інфанта» й «Іванові Франкові».
19.  Які мотиви переважають у творчості О.Олеся?
20.  Доведіть конкретними прикладами з творів О.Олеся слушність думки С.Єфремова про поєднання у творчості поета громадянських та інтимно-особистісних мотивів.
21.  Яку роль відіграв В.Винниченко в розвитку української літератури й історії?
22.  Доведіть, що в новелі «Момент» поєднано реалістичне змалювання дійсності з імпресіоністичним.
23.  Про який момент ідеться в однойменній новелі В.Винниченка?
Література
1.       
Авраменко О.М. Українська література: підручн. для 10 кл. загальноосвітн. навч. закл.(рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Грамота, 2010. – 280 с.: іл.
2.       
Заболотний О.В. Українська мова: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний.- К.: Генеза, 2010. – 224 с.
3.       
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Технологічний, природничо-математичний, спортивний напрями, суспільно-гуманітарний напрям (економічний профіль). Українська мова.  10-12 класи. Рівень стандарту. –  К.:«Грамота», 2009.  – 60 с.
4.       
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям ( профіль – іноземна філологія). Українська література. 10-12 класи. Академічний рівень.    К.: «Грамота», 2009.  – 90 с.

Комментариев нет:

Отправить комментарий